healthy body!

monthly checkup

Lorem ipsum dolor sit amet conse ctetur adipisicing elit seddo eiusmod tempor incididunt utolo laboreet dolore magna aliqua enim adminim veniam quis nostrud exer itation ullamco laboris nisiut aliquip exea comdo conseq uatorem ipsum dolor sitol ametin conse ctetur adipi.

beauty

Lorem ipsum dolor sit amet conse ctetur adipisicing elit seddo eiusmod tempor incididunt utolo laboreet dolore magna aliqua enim adminim veniam quis nostrud exer itation ullamco laboris nisiut aliquip exea comdo conseq uatorem ipsum dolor sitol ametin conse ctetur adipi.

crown repair

Lorem ipsum dolor sit amet conse ctetur adipisicing elit seddo eiusmod tempor incididunt utolo laboreet dolore magna aliqua enim adminim veniam quis nostrud exer itation ullamco laboris nisiut aliquip exea comdo conseq uatorem ipsum dolor sitol ametin conse ctetur adipi.

education

Lorem ipsum dolor sit amet conse ctetur adipisicing elit seddo eiusmod tempor incididunt utolo laboreet dolore magna aliqua enim adminim veniam quis nostrud exer itation ullamco laboris nisiut aliquip exea comdo conseq uatorem ipsum dolor sitol ametin conse ctetur adipi.

implant

Lorem ipsum dolor sit amet conse ctetur adipisicing elit seddo eiusmod tempor incididunt utolo laboreet dolore magna aliqua enim adminim veniam quis nostrud exer itation ullamco laboris nisiut aliquip exea comdo conseq uatorem ipsum dolor sitol ametin conse ctetur adipi.

what patients ask regularly about

Werken jullie bij dyslexie alleen aan de spelling?

Nee. We nemen het totaalpakket zoals lezen, spellen en vooral ook de pijler emotionele ontwikkeling zoals faalangst, onzekerheid, boosheid, frustratie en vermijdingsgedrag.

De leerkracht kan mijn kind niet goed verstaan. Thuis weten we precies wat hij bedoelt. Hoe kom ik er achter of er sprake is van een spraakachterstand?

Dat kan alleen door dit objectief te onderzoeken. Wij nemen dit af en vergelijken de onderzoeksresultaten met wat kinderen van dezelfde leeftijd normaal gesproken moeten kunnen.

De school zegt dat begrijpend lezen niet goed gaat. Doen jullie daar ook iets mee?

Jazeker. We sluiten uit of er sprake is van een kleine woordenschat en hoe het gaat met begrijpend luisteren. Vervolgens behandelen we die gebieden die het begrijpend lezen ondersteunen.

Hoe staan de spieren/spanning nek en keel in verband met stemklachten?

Wanneer de spieren veel spanning hebben, trekken deze onder andere aan de spieren rondom de larynx (het strottenhoofd) en daarmee aan de spieren bij de stembanden. Dit kan weer klachten geven op gebied van de stem.

Waarom kijk je naar de spierspanning, slikken en tongpositie als alleen de /s/ en de /t/ niet goed worden uitgesproken?

Het kan zijn dat de tongspieren te slap zijn om deze klanken te vormen. Dat tijdens het slikken of spreken de tong tegen de tanden aan drukt of kans heeft er tussen te komen.